Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2013

Όταν το παιδί με Μαθησιακές Δυσκολίες πρέπει να διαβάσει ένα λογοτεχνικό βιβλίο και να κάνει εργασία για το σχολείο

Η ανάθεση εργασιών πάνω σε κάποιο λογοτεχνικό βιβλίο μπορεί να αποτελέσει εφιάλτη για ένα παιδί με Μαθησιακές Δυσκολίες και την οικογένειά του. Τις περισσότερες φορές, ιδιωτικά σχολεία, ζητούν από παιδιά των τελευταίων τάξεων του Δημοτικού και του Γυμνασίου να διαβάσουν ένα ογκώδες λογοτεχνικό βιβλίο που ανήκει στην κλασική ελληνική ή παγκόσμια λογοτεχνία, προκειμένου να το συζητήσουν στην τάξη και να κάνουν στη συνέχεια ατομικές και ομαδικές εργασίες. Βιβλία ογκώδη, γραμμένα στο παρελθόν, χωρίς εικόνες, με μικρή γραμματοσειρά και πυκνογραμμένες σελίδες, που δύσκολα διαβάζονται από τα παιδιά αυτής της ηλικίας, πόσο μάλιστα από παιδιά που δυσκολεύονται στην ανάγνωση. Την προηγούμενη χρονιά, τρεις μαθητές του κέντρου μας, ήρθαν απελπισμένοι, κρατώντας στο χέρι «αυτά που έπρεπε να διαβάσουν». Μενέλαος Λουντέμης, Παπαδιαμάντης και Ιούλιος Βερν, κείμενα δύσκολα που οι περισσότερες βιβλιοθήκες και τα περισσότερα σπίτια τα έχουν σε πολυτονικές εκδόσεις. 

Προβολή: Γιατί το αλάτι λιώνει στο νερό αλλά το λάδι όχι;

Lesson by John Pollard, animation by Andrew Foerster

Πλύσιμο των χεριών

Τα παιδιά συνηθίζουν να πιάνουν κάθε τι που παρατηρούν. Αντικείμενα πεταμένα στο χώμα ή στο πάτωμα, λάσπες με τις οποίες μπορούν να φτιάξουν «κουλουράκια», πέτρες ή ξύλα, κατοικίδια ή αδέσποτα ζώα και αναρίθμητα άλλα πράγματα που τραβούν την προσοχή τους, είναι εστίες μικροβίων. Αν το παιδί έρθει σε επαφή με αυτά τα αντικείμενα μπορεί στη συνέχεια να μολυνθεί, αγγίζοντας απλά τη μύτη, τα μάτια ή το στόμα του.

Παγκόσμια Ημέρα Πλυσίματος Χεριών η 15η Οκτωβρίου

Η Παγκόσμια Ημέρα Πλυσίματος Χεριών γιορτάζεται από το 2008, στις 15 Οκτωβρίου κάθε χρόνου.

Η πρωτοβουλία ανήκει στη Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα για το Πλύσιμο των Χεριών (PPPHW), που συσπειρώνει δημόσιους φορείς και γνωστές πολυεθνικές εταιρείες του ιδιωτικού τομέα (Unilever, Procter&Gamble), που κατασκευάζουν προϊόντα ατομικής υγιεινής.

Υλικό για τη διδασκαλία του Νευρικού Συστήματος – Εγκέφαλος

Πλούσιο υλικό για τη διδασκαλία του Κεντρικού Νευρικού Συστήματος και ειδικότερα του εγκεφάλου. Προέρχεται από το «The BrainBank«, μία σειρά διαλέξεων από τον Καθηγητή Bruce Hood το 2011 για το Royal Institution με τίτλο ‘Meet Your Brain’.

Υπάρχει τόσο διαθέσιμο υλικό, όσο και σημειώσεις από τις διαλέξεις.

Επιστήμονες κατασκευάζουν μίνι εγκεφάλους για να εξερευνήσουν σχιζοφρένεια & αυτισμό

Ο επιστήμονας Γιούργκεν Κνόμπλιχ και οι συνεργάτες του από το Ινστιτούτο Μοριακής Βιοτεχνολογίας της Βιέννης κατάφεραν να επιτύχουν αυτό που πολλοί άλλοι συνάδελφοί τους προσπαθούσαν επί χρόνια. Η ομάδα των επιστημόνων από τη Βιέννη κατάφερε να αναπτύξει μικροσκοπικούς εγκέφαλους από βλαστικά κύτταρα. 

Γονείς και παιδιά: Τι πρέπει να προσέχουμε όταν οδηγούμε

Πολλές φορές οδηγούμε με τα παιδιά μας στο αυτοκίνητο, παραβλέποντας κάποιους βασικούς κανόνες οδικής ασφάλειας. Λάθη, τα οποία αρκετοί από εμάς επαναλαμβάνουμε, αλλά είναι και πολύ εύκολο να τα αποφύγουμε. Οι σύντομες και χρήσιμες συμβουλές για τη σωστή χρήση του παιδικού καθίσματος στο αυτοκίνητο, τη συμπεριφορά των παιδιών ως πεζοί, αλλά και τη σωστή οδική συμπεριφορά των γονέων, που ακολουθούν από την Ελληνική Ομάδα Διάσωσης θα σας...θυμίσουν τι πρέπει να κάνετε όταν το παιδί σας βρίσκεται στο αυτοκίνητο και τι όχι. 

Ιστότοπος με υλικό και οδηγίες για τις Ερευνητικές Εργασίες στο Λύκειο

Ο καθηγητής Γεωπόνος, Δημήτρης Σλαβούδης της Αμερικάνικης Γεωργικής Σχολής Θεσσαλονίκης, δημιούργησε, έναν ιστότοπο, με χρήσιμο υλικό και οδηγίες για τις ερευνητικές εργασίες του Λυκείου.
Σύνδεσμος ιστότοπου: