Δευτέρα 12 Οκτωβρίου 2009

Πολλά και διάφορα...


Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας "Τα Νέα", οι τυφλοί θα μπορούν να διακρίνουν αντικείμενα και ανθρώπους που βρίσκονται σε κοντινή απόσταση με τη βοήθεια ενός τεχνητού αμφιβληστροειδούς. Ουσιαστικά πρόκειται για μία μικροκάμερα και μια δέσμη ηλεκτροδίων που εμφυτεύονται στο μάτι (δρα όπως το φιλμ στην κάμερα: μαζεύει εικόνες απο το περιβάλλον και τις μεταβιβάζει, με ανάλογα νευρικά ερεθίσματα, στον εγκέφαλο, όπου γίνονται διαδικασίες για την όραση).

Ένας άλλος τρόπος εντοπισμόυ αντικειμένων από τυφλούς είναι αυτός που χρησιμοποιεί και ο Λούκας Μούρεϊ, ένα επτάχρονο αγόρι από τη Βρετανία. Ο μικρός θεωρείται ο πρώτος στη Βρεατανία που "βλέπει" τα αντικείμενα τριγύρω του βάσει του αντίλαλού του, χτυπώντας τη γλώσσα του στον ουρανίσκο και χρησιμοποιώντας τον παραγόμενο ήχο (και πιο συγκεκριμένα την επιστροφή του ήχου). Τη μέθοδο αυτή την έμαθε από τον Ντάνιελ Κις, έναν τυφλό Καλιφορνέζο, ιδρυτή της Διεθνούς Πρόσβασης για τους Τυφλούς και είναι παρόμοια με αυτήν που χρησιμοποιούν οι νυχτερίδες.

Αλλάζοντας θέμα: η Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία δημοσίευσε τα ευρήματα μιας έρευνας που αφορούσε τις προσλήψεις αποφυλακισμένων, απεξαρτημένων χρηστών ηρωίνης ή ατόμων με προβλήματα όρασης, ακόης και κινητικότητας. όπως αναφέρει στο άρθρο της η Ντίνα Καρατζιου "με αντικείμενο τον αποκλεισμό από την αγορά εργασίας ειδικών κοινωνικών ομάδων", η έρευνα διεξήχθη με τη συμμετοχή 121 επιχειρήσεων και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ακόμη κι αν όλοι, ανεξαιρέτως, διέθεταν τα τυπικά προσόντα που απαιτεί η θέση, οι διευθυντές των επιχειρήσεων δεν θα προσλάμβαναν κάποιον που θα άνηκε στις παραπάνω ομάδες.
Στο κλίμα των προκαταλήψεων και το άρθρο του Αγγελιοφόρου της Κυριακής (11 Οκτωβρίου 2009, σελ. 28). Η Σοφία Πακαλίδου στο αρθρο της "Μαθησιακές Δυσκολίες και προκαταλήψεις" θίγει ένα θέμ απου αποτελεί καθημερινότητα για το 5% του πληθυσμού στην Ελλάδα, το 7%, αλλά και το 15%, ποσοστά που αντιστοιχούν στους δυσλεκτικούς, τα άτομα με διάσπαση προσοχής και τα άτομα με μαθησιακές δυσκολίες. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει, μόλις το 20% των ατόμων που αντιμετωπίζουν τέτοιου είδους προβλήματα μάθησης έχουν διαγνωσθεί, ενώ το 80% έρχεται αντιμέτωπο με λανθασμένες εκτιμήσεις και άδικες συμπεριφορές γονέων, εκπαιδευτικών και του ευρύτερου κοινωνικού συνόλου. Μια πρόσφατη έρευνα του κ . Παυλίδη στο χώρο των εκπαιδευτικών έδειξε τα εξής: 51% από το δείγμα δεν είχε διδαχθεί στο πανεπιστήμιο τίποτα σχετικά με τις μαθησιακές δυσκολίες, το 57% δήλωσε ότι δεν ήξερα τι να κάνει στην περίπτωση που θα έχει στο μάθημά του παιδί με τέτοιες εκπαιδευτικές ανάγκες και το 97% θεωρούσε απαραίτητο να διδάσκεται στο πανεπιστήμιο ανάλογο μάθημα.

Στα θετικά νέα: η ECDL Ελλάς βραβεύτηκε με το ACCESS-IT 2009 στην κατηγορία @WORK για το εφόδιο που έχει προσφέρει στη ζωή και την επαγγελματική αποκατάσταση ατόμων με προβλήματα όρασης. Περσινός νικητής του ίδιου βραβείου ήταν το BBC. Περισσότερα στο δημοσίευμα της Καθημερινής.

Φίλοι; ... φως φανάρι


"Φίλοι; ...φως φανάρι" μας διηγείται η Φραντζέσκα Αλεξοπούλου - Πετράκη με την εικονογράφηση της Μαρίας Τζαμπούρα και μας γνωρίζουν την Ισμήνη. Μία μουρίτσα που δεν της αρέσει να ξυπνάει το πρωί και να πηγαίνει με το σχολικό στο σχολείο. Ώσπου ένα συνηθισμένο αγουροξυπνημένο πρωινό, στο φανάρι, ένα μουτράκι από άλλο σχολικό κολλάει στο τζάμι και χαιρετάει...Από εκείνη τη στιγμή, ξεκινάει μια πολύ τρυφερη φιλία, η οποία αναπτύσσεται με τη βοηθεια γραπτών μηνυμάτων και ζωγραφιών. Οι δυο φίλοι όμως είναι τυχεροί και καταφέρνουν να συναντηθούν από κοντά σε μια σχολική εκρομή. Εκεί, η Ισμήνη θα μιλήσει για πρώτη φορά από κοντα με το φιλαράκι της. Όχι όμως προφορικά, όπως εκείνη θα περίμενε, αλλά...

Πρόκειται για ένα βιβλίο που δείχνει τη δύναμη της φιλίας και το πόσο εύκολα τα παιδιά επικοινωνούν μεταξύ τους, παρά τα φαινομενικά εμπόδια. Αν και το βιβλίο έχει κάποιες αδυναμίες (για παράδειγμα, χρησιμοποιείται ο ξεπερασμένος όρος κωφάλαλος και όχι κωφός ή Κωφός, γίνεται πολύ επιφανειακή αναφορά στη νοηματική γλώσσα), αποτελεί ένα πολύ σημαντικό βήμα, καθώς παρουσιάζει τη νοηματική γλώσσα ως φυσική γλώσσα των Κωφών, ισάξια με την προφορική γλώσσα, τους Κωφούς ως ισότιμα μέλη της κοινωνίας και μας αποδεικνύει ότι αν υπάρχει διάθεση, η επικοινωνία είναι εφικτή.

Σε περίπτωση που το μουτράκι σας θέλει να διαβάσει την ιστορία της Ισμήνης και του φιλαράκου της, μπορείτε να πάτε εδώ και να το διαβάσετε παρέα online (από τις εκδόσεις Παπαδόπουλος). Αν πάλι, θέλετε να του δείξετε βασικές λεξούλες στη νοηματική γλώσσα, κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γρηγόρη και τη Μαργαρίτα Κωνσταντινίδου "Το Πρώτο μου βιβλίο στη νοηματική γλώσσα" και από τις εκδόσεις Καστανιώτη "Τα Πρώτα μου Νοήματα" από τους Βασίλη Κουρμπέτη και Ελένη Ευθυμίου.

Καλή ανάγνωση!!!!!!!!

Στείλτε βοήθεια σε Κωφά παιδιά στο Αφγανιστάν

Καλημέρα και καλή εβδομάδα!
Σε προηγούμενη ανακοίνωσή της, η ΧΑΝΘ ανέφερε τα εξής:

"ΑΓΑΠΗΤΑ ΜΑΣ ΜΕΛΗ, ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΦΙΛΟΙ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ.

Η Ελληνική Στρατιωτική Δύναμη που βρίσκεται στο Αφγανιστάν έχει υιοθετήσει τα παιδιά του μοναδικού σχολείου κωφαλάλων της χώρας το οποίο βρίσκεται στην Καμπούλ. Το σχολείο αυτό φιλοξενεί 260 κωφάλαλα παιδιά και 20 παιδιά με νοητική στέρηση.

Η ΧΑΝΘ, ανταποκρινόμενη στην έκκληση για βοήθεια των αξιωματικών και
των οπλιτών του Ελληνικού Τάγματος, καλεί όλα τα μέλη και φίλους της να
συνεισφέρουν στη συγκέντρωση ειδών πρώτης ανάγκης για τα παιδιά που εκτός από τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν , έρχονται αντιμέτωπα και με την απειλή τις ίδιας τους της ζωής, αλλά και της ύπαρξης και λειτουργίας του μοναδικού σχολείου κωφαλάλων της χώρας τους.

ΤΑ ΕΙΔΗ ΠΟΥ ΘΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΘΟΥΝ ΕΙΝΑΙ:

ΕΙΔΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ( οδοντόκρεμες, οδοντόβουρτσες, σαπούνι κ.α.)
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ (καινούργια)
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ (τετράδια, μολύβια, γόμες κ.α.).

ΧΩΡΟΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ: ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΚΤΙΡΙΟΥ ΚΑΙ ΝΕΟΥ ΓΗΠΕΔΟΥ ΧΑΝΘ."

Μας ενημέρωσαν ότι η πρώτη αποστολή ειδών θα φύγει την Τετάρτη 14/10.

Όποιος ενδιαφέρεται να υποστηρίξει αυτήν την προσπάθεια θα πρέπει να βιαστεί!!! Ενδέχεται να υπάρξει και δεύτερη αποστολή σε επόμενο στάδιο.