Τρίτη 15 Δεκεμβρίου 2009

Αυτόνομη Κατάδυση και Κινητική Αναπηρία

Στις 5 και 6 Δεκεμβρίου 2009 στο χώρο της Νέας Δημοτικής Βιβλιοθήκης του Δήμου Θεσσαλονίκης, πραγματοποιήθηκε το 10ο θεματικό Συνέδριο της 'Ενωσης Γυμναστών Βορείου Ελλάδας, στο οποίο και συμμετείχαμε με θέμα "Αυτόνομη Κατάδυση και Κινητική Αναπηρία".
Μπορείτε να βρείτε την παρουσίασή μας αναρτημένη εδώ.
Επίσης, σας προτείνουμε να δείτε σχετικά, μέσω της ιστοσελίδας της εκπαιδευτικής τηλεόρασης, το πολύ ενδιαφέρον ντοκιμαντέρ "Εις βάθος"

View more presentations from AngelouKEA.

Χριστουγεννιάτικη παιδική γιορτή στο Τελλόγλειο Ίδρυμα


Την Κυριακή 20 Δεκεμβρίου, στις 11.30 π.μ., θα πραγματοποιηθεί στο Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών ΑΠΘ η παιδική γιορτή που διοργανώνει το τμήμα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Ιδρύματος με επίτιμους προσκεκλημένους… ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ!
Από τις 11.30 π.μ. και για περίπου μία ώρα θα λειτουργούν ταυτόχρονα τέσσερα εργαστήρια. Μια παρέα παιδιών και εκπαιδευτών θα κατασκευάζει Χριστουγεννιάτικες γιρλάντες και στολίδια για το δέντρο με αποξηραμένα φρούτα, μια άλλη θα φτιάχνει Χριστουγεννιάτικα διακοσμητικά με διάφορα υλικά και μια τρίτη παρέα, πάλι με ποικίλα υλικά θα φτιάχνει Χριστουγεννιάτικες κάρτες. Τέλος, μια τέταρτη ομάδα, με πυρήνα το μουσικοθεατρικό εργαστήριο του Τελλογλείου, θα δραματοποιεί σκηνές του «Καρυοθραύστη» μέσα από θεατρικό παιχνίδι.
Παράλληλα με τα τέσσερα εργαστήρια, οι χώροι του Τελλογλείου θα γεμίσουν με ήχους τζαζ από το Σύνολο Σαξοφώνων του Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης.
Στη συνέχεια μέλη του Φωνητικού Συνόλου Τρισεύγενη Καλοκύρη θα δώσουν μίνι συναυλία με Χριστουγεννιάτικα τραγούδια και κάλαντα στον εκθεσιακό χώρο του Τελλογλείου.
Τέλος, συναυλία θα δώσουν, μέσα στο αμφιθέατρο του Ιδρύματος, από τις 12.45 και για μία ώρα τρία μουσικά σύνολα από τη Χορωδία του Ιερού Ναού Αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για τη Νεανική χορωδία, αποτελούμενη από 40 κορίτσια 15-25 ετών, την Παιδική χορωδία, αποτελούμενη από 60 κορίτσια και αγόρια 9-16 ετών και την Προχορωδία, αποτελούμενη από 35 κορίτσια και αγόρια 5-9 ετών. Στο πιάνο θα τους συνοδεύει ο Νίκος Ζαφρανάς, ενώ τις χορωδίες θα διευθύνει η Μαρία Μελιγκοπούλου.

Η είσοδος είναι ελεύθερη.

Δωρεάν πάρκινγκ στη ΔΕΘ



Δωρεάν πάρκινγκ διάρκειας 4 ωρών θα προσφέρει από την ερχόμενη Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου έως και την Παρασκευή 8 Ιανουαρίου, η Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ ΑΕ) στους καταναλωτές, που θα πραγματοποιούν αγορές από καταστήματα του κέντρου της πόλης.
Είναι μία πολιτική που ακολουθεί τα τελευταία χρόνια η διοίκηση της ΔΕΘ, θέλοντας να συμβάλει με τον τρόπο αυτό στην τόνωση της αγοράς του κέντρου της Θεσσαλονίκης. Η δωρεάν στάθμευση γίνεται στους χώρους του πάρκινγκ της ΔΕΘ επί της οδού Αγγελάκη. Για να έχει κανείς το δικαίωμα χρήσης της υπηρεσίας αυτής πρέπει να προσκομίσει απόδειξη αγορών προϊόντων και υπηρεσιών, αξίας άνω των 50 ευρώ, από καταστήματα του κέντρου. Στο μεταξύ η ΔΕΘ αποφάσισε να διαθέσει την περίοδο των εορτών, δωρεάν διαφημιστικό χρόνο στις εμπορικές επιχειρήσεις του κέντρου, από τη συχνότητα 104,9 του Ράδιο ΔΕΘ (Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στα τηλ. 2310 291210 και 2310 291143).

«Βομβαρδισμό» δεδομένων δέχεται καθημερινά ο εγκέφαλος




Ο ανθρώπινος εγκέφαλος βομβαρδίζεται καθημερινά με τεράστιο όγκο δεδομένων, ικανό να υπερφορτώσει ακόμα κι έναν υπολογιστή.

Ερευνητές του πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας στο Σαν Ντιέγκο, υπό τον Ρότζερ Μπον, εκτιμούν ότι κάθε μέρα οι άνθρωποι κατακλύζονται από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και άλλες πηγές με πληροφορίες ισοδύναμου όγκου 34GB (γιγαμπάιτ), αρκετή ποσότητα για να υπερφορτώσει ένα φορητό υπολογιστή μέσα σε μια εβδομάδα.

Μέσα από τα κινητά τηλέφωνα, το διαδίκτυο, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, την τηλεόραση, το ραδιόφωνο, τις εφημερίδες, τα βιβλία κ.α. οι άνθρωποι δέχονται καθημερινά περίπου 105.000 λέξεις ή 23 λέξεις ανά δευτερόλεπτο κατά τη μισή μέρα (12 ώρες) που είναι ξύπνιοι και «καταναλώνουν» πληροφορίες (δηλαδή όταν δεν κοιμούνται, τρώνε ή ασχολούνται με άλλες ανάγκες τους).

Αν και οι άνθρωποι μπορεί να μην διαβάζουν πραγματικά αυτές τις 105.000 λέξεις κάθε μέρα, τόσος υπολογίζεται ότι είναι ο αριθμός που φθάνει στα μάτια και τα αυτιά τους καθημερινά. Αν προσθέσει κανείς τις εικόνες, από βίντεο, ηλεκτρονικά παιχνίδια κλπ., φθάνουμε στον όγκο των 34GB κάθε μέρα κατά μέσο όρο.

Η συνολική κατανάλωση πληροφοριών από τηλεοράσεις, υπολογιστές και άλλα μέσα πληροφόρησης το 2008 εκτιμήθηκε (για τις ΗΠΑ) σε 3,6 εκατομμύρια γιγαμπάιτ. Τα παραδοσιακά μέσα (τηλεόραση και ραδιόφωνο) εξακολουθούν να κυριαρχούν στην καθημερινή ροή των πληροφοριών με περίπου 60% των ωρών «κατανάλωσης».

Σύμφωνα με τη μελέτη, ο εγκέφαλος μας δεν απειλείται άμεσα, αλλά πάντως δεν αποκλείεται να υπάρχει επιζήμια επίδραση ή η πληροφοριακή «πλημμύρα» να οδηγήσει σε διαφορετική οδό εξέλιξης του ανθρώπινου εγκεφάλου, μέσα από τη δημιουργία νέων νευρωνικών συνδέσεων, με δεδομένο ότι ο εγκέφαλός μας έχει αποδειχτεί πια ότι είναι «εύπλαστος» και μπορεί να «καλωδιωθεί» κάθε φορά με διαφορετικό τρόπο, ανάλογα με την ποσότητα και την ποιότητα των ερεθισμάτων που δέχεται.

Πλαφόν στα ντεσιμπέλ του iPod



Πλαφόν στα ντεσιμπέλ του iPod (TA NEAonline ΥΓΕΙΑ, 14/12/2009)
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει να τεθεί μέγιστη ένταση ήχου σε όλα τα mp3 players και τα iPod που πωλούνται στα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), για να προστατευθεί η ακοή των χρηστών τους.
Η πρόταση αυτή έρχεται έπειτα από μία έκθεση που δημοσιεύθηκε πέρυσι και προειδοποιούσε ότι έως 10 εκατομμύρια κάτοικοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης πάσχουν από μόνιμη απώλεια της ακοής, επειδή επί παρατεταμένο χρονικό διάστημα άκουγαν μουσική με φορητές συσκευές στη διαπασών. Οι ειδικοί της ΕΕ θέλουν η μέγιστη ένταση του ήχου να τεθεί στα 85 ντεσιμπέλ, με τους χρήστες να έχουν τη δυνατότητα να φτάνουν έως το πολύ τα 100 ντεσιμπέλ. Τον επόμενο μήνα, θα αρχίσει δίμηνη διαβούλευση όλων των αρμόδιων οργάνων της ΕΕ για να συζητούν οι προτάσεις αυτές. Η τελική απόφαση αναμένεται την άνοιξη. Μερικές φορητές συσκευές ήχου που εξετάστηκαν σε ευρωπαϊκά ερευνητικά εργαστήρια έφταναν τα 120 ντεσιμπέλ – ήχος αντίστοιχος με αυτόν που κάνει ένα αεροπλάνο κατά την απογείωση. Οι προηγμένες φορητές συσκευές ήχου θεωρούνται πιο επικίνδυνες για την ακοή απ’ ότι τα ηχοσυστήματα για το σπίτι ή τα παλαιού τύπου κασετόφωνα και πικ απ, διότι έχουν τη δυνατότητα να αποθηκεύουν πολλές ώρες μουσικής και συχνά τις χρησιμοποιούν νέοι άνθρωποι καθ’ οδόν προς τις δραστηριότητές τους, έχοντάς τες στην διαπασών για να μπλοκάρουν τους εξωτερικούς ήχους (όπως αυτοί του μποτιλιαρίσματος στους δρόμους).

Μη αναστρέψιμες
Όπως αναφέρουν οι ωτορινολαρυγγολόγοι, ολοένα περισσότεροι νέοι άνθρωποι φθάνουν στα ιατρεία τους με εμβοές (βουητό) των αυτιών ή μερική απώλεια της ακοής, εξαιτίας της άμεσης και παρατεταμένης έκθεσής τους στην πολύ δυνατή μουσική. Τέτοιου είδους βλάβες παρατηρούνταν έως πριν από μία δεκαετία κυρίως σε εργαζόμενους στην βιομηχανία. Οι βλάβες αυτές είναι μη αναστρέψιμες και συχνά έχουν συνέπειες στην επαγγελματική και στην κοινωνική ζωή των πασχόντων. Η απώλεια της ακοής παιδιών, εφήβων και νεαρών ενηλίκων λαμβάνει ανησυχητικές διαστάσεις, με το τουλάχιστον ένα τρίτο της βλάβης να αποδίδεται από τους ειδικούς στην δυνατή μουσική.

Πάσχει 1 στους 8
Σύμφωνα με την Αμερικανική Ακαδημία Ακοολογίας, ήδη 1 στα 8 παιδιά και εφήβους πάσχουν από απώλεια της ακοής λόγω μουσικής – έχουν δηλαδή μια αναπηρία που θα τα συνοδεύει την υπόλοιπη ζωή τους, αλλά θα μπορούσαν να την έχουν αποφύγει. Από την πλευρά του, το Εθνικό Ίδρυμα Επαγγελματικής Ασφάλειας και Υγείας (ΝΙΟSΗ) των ΗΠΑ αναφέρει ότι ήχοι της τάξεως των 110 ντεσιμπέλ μπορεί να προκαλέσουν βλάβη στην ακοή έπειτα από 1 λεπτό και 29 δευτερόλεπτα έκθεσης. Μάλιστα, αν εκτεθεί κάποιος σε ήχους τόσο δυνατούς ώστε να αισθανθεί πόνο στ’ αυτιά, και μία μόνο φορά να συμβεί αυτό αρκεί για να υποστεί μη αναστρέψιμες βλάβες. Το όριο πάνω από το οποίο θεωρείται ότι αρχίζουν οι βλάβες της ακοής είναι τα 85 ντεσιμπέλ. Για κάθε αύξηση του ήχου κατά 10 ντεσιμπέλ πάνω από τα 85, η έντασή του δεκαπλασιάζεται.


Τα αγόρια που είναι δραστήρια είναι και εξυπνότερα (in.gr, 15/12/2009)


Νέα Υόρκη: Τα σωματικά δραστήρια έφηβα αγόρια είναι εξυπνότερα απ' τα παιδιά που κάνουν καθιστική ζωή, σύμφωνα με σουηδική μελέτη που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο Proceedings of the National Academy of Sciences.

Τα ευρήματα του Ινστιτούτου Ιατρικής του Πανεπιστημίου του Γκετεμποργκ έχουν σημαντικές επιδράσεις στην μελλοντική γαλούχηση των εφήβων, καθώς η αύξηση και όχι η μείωση της σωματική επιμόρφωσης στα σχολεία όχι μόνο επιβραδύνει την σωματική αδράνεια αλλά μειώνει και τον κίνδυνο νοσηρότητας και ίσως και την πνευματική και ακαδημαϊκή υποτονικότητα.

Ο Δρ Γκεοργκ Κουν και οι συνεργάτες του θέλησαν να δουν αν η αεροβική (καρδιαγγειακή) κατάσταση και μυϊκή δύναμη σχετίζονταν με την εγκεφαλική δύναμη και τη μελλοντική κοινωνικοοικονομική κατάσταση.
Ανέλυσαν λοιπόν στοιχεία για τους Σουηδούς άνδρες (1,2 εκατομμύρια) που είχαν γεννηθεί την περίοδο 1950-1976, όταν αυτοί είχαν παρουσιαστεί να υπηρετήσουν την στρατιωτική του θητεία σε ηλικία 18 ετών.
Κατέγραψαν επίσης τις γενετικές και οικογενειακές επιρροές, μελετώντας τα σκορ των αδερφών και διδύμων με την πάροδο του χρόνου, την σχέση μεταξύ αρχικού σκορ και δεικτών επιτυχίας κατά την μέση ηλικία, περιλαμβανομένης της μόρφωσης και της επαγγελματικής απασχόλησης. Τα αποτελέσματα έδειξαν ένα ισχυρό θετικό συσχετισμό μεταξύ καρδιαγγειακής υγείας και ευφυΐας αλλά όχι μεταξύ μυική δύναμης και νοημοσύνης. Οι επιστήμονες εξηγούν ότι οι θετικές αλλαγές στην φυσική κατάσταση έχουν επίσης θετικά αποτελέσματα στην γνωστικότητα στα έφηβα αγόρια. Οι νεαροί ενήλικες με βελτιωμένη προβλεπόμενη καρδιαγγειακή υγεία σε ηλικία 15-18 ετών είχαν σημαντικά ανώτερο σκορ νοημοσύνης από τα άτομα που είχαν μειωμένη καρδιαγγειακή υγεία. Τα στοιχεία της μελέτης χαρακτηρίζονται από αντικειμενικότητα καθώς οι δείκτες μέτρησης της σωματικής κατάστασης και της γνωστικότητας δεν αμφισβητούνται και δεν βασίζονται σε κλίμακες αυτό-μέτρησης και ερωτηματολόγια.

Το ερώτημα που παραμένει είναι «τα πιο δραστήρια αγόρια είναι εξυπνότερα ή τα εξυπνότερα αγόρια είναι πιο δραστήρια;». Η μελέτη δεν απαντά στο ερώτημα γι' αυτό το ζήτημα πρέπει να εξεταστεί στο μέλλον. Βέβαια, οι επιστήμονες αναρωτούνται αν το ίδιο ισχύει και για τα κορίτσια, καθώς οι γυναίκες έχουν λίγο-πολύ τους ίδιους καρδιαγγειακούς παράγοντες κινδύνου με τους άνδρες και επομένως ωφελούνται κατά τον ίδιο τρόπο από την καρδιαγγειακή άσκηση.

Multirama: Ρομπότ με... οικολογικές ανησυχίες (Ημερησία On line, 14/12/2009)







Multirama: Ρομπότ με... οικολογικές ανησυχίες 


Η εταιρία Multirama συμμετέχει σε δημόσιο διεθνή διαγωνισμό του Υπουργείου Παιδείας για την προμήθεια 300 ειδικών τηλεχειριζόμενων ρομπότ με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών των δημοτικών σχολείων σε θέματα περιβαλλοντικής προστασίας και ανακύκλωσης. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 3,6 εκ. € άνευ ΦΠΑ.

Δείχνουν στα παιδιά πώς να προλάβουν την οστεοπόρωση (ΤΑ ΝΕΑ On-line, 15/12/2009)



Η ΟΣΤΕΟΠΟΡΩΣΗ προλαμβάνεται κατά την παιδική ηλικία, διαπίστωσαν Ιταλοί ερευνητές. Και εφάρμοσαν σε παιδιά του δημοτικού ένα πρόγραμμα με το οποίο έμαθαν παίζοντας πώς να διορθώσουν τη διατροφή τους, ώστε να λαμβάνουν την κατάλληλη ποσότητα ασβεστίου και να μην κινδυνεύουν δεκαετίες αργότερα από την οστεοπόρωση. 

Καμία μέριμνα για ηλικιωμένους, φτωχούς, χαμηλοσυνταξιούχους (Καθημερινή, 15/12/2009)



Από τις ελάχιστες χώρες που δεν έχουν εφαρμόσει κάποια μορφή ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος είναι η Ελλάδα, επιφυλάσσοντας ζοφερό παρόν και ζοφερότερο μέλλον στους χαμηλοσυνταξιούχους και ηλικιωμένους φτωχούς, τη στιγμή που χώρες που μετρούν μόλις τρία ή έξι χρόνια ως κράτη-μέλη της Ε. Ε. εφαρμόζουν έστω κάποιας μορφής ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα.

“ΤΕΧΝΟ-ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ” Εκπαιδευτική καινοτομία χωρίς αποκλεισμούς και εξαιρέσεις (Επί Ίσοις Όροις, 14/12/2009)


"Εκπαιδευτική καινοτομία χωρίς αποκλεισμούς και εξαιρέσεις" 
Το εκπαιδευτικό εργαλείο "ΤΕΧΝΟ- ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ" που εμπνεύστηκαν και δημιούργησαν πριν τρεισήμιση χρόνια τεχνοκράτες του ΤΕΙ Χαλκίδας σε συνεργασία με επιστήμονες του ερευνητικού κέντρου "Δημόκριτος", είναι με τέτοια λογική σχεδιασμένο ώστε να εντάσσει επί ίσοις όροις στην διαδικασία της γνώσης τους μαθητές, με αναπηρία/ ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και μη. Όλους, δίχως την παραμικρή εξαίρεση.