Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2010

Προσέχετε τη φωνή σας;

Πόσοι από εμάς έχουμε τελειώσει τα μαθήματά μας με φωνή που μόλις ακούγεται; Πόσες φορές έχουμε αναγκαστεί να φωνάξουμε για να ακουστούμε πάνω από τους θορύβους; Πόσοι μιλάμε δυνατά για να μας ακούσουν οι μαθητές στο βάθος της αίθουσας;

Οι εκπαιδευτικοί ανήκουν στους επαγγελματίες εκείνους που εξαρτούν το επάγγελμά τους σε μεγάλο βαθμό από τη φωνή τους. Ο προφορικός λόγος εκφράζει σκέψεις και συναισθήματα, είναι κώδικας επικοινωνίας, μέσο επαφής με τον έξω κόσμο.
Στη διαδικασία της διδαχής-μάθησης, η εκφορά του λόγου αποτελεί βασικό παράγοντα. Η φωνή, καθώς και η στάση του σώματος και οι χειρονομίες, συνθέτουν τα εξωτερικά στοιχεία της παρουσίας του δασκάλου στο διδακτικό γίγνεσθαι. Αναφορικά λοιπόν με τη φωνή, τα επιστημονικά δεδομένα αλλά και η εκπαιδευτική εμπειρία καταδεικνύουν τη σημασία της σωστής τοποθέτησής της, της ορθοφωνίας, τόσο για τον ομιλούντα όσο και για το κοινό στο οποίο απευθύνεται. Εκπαιδευτικοί, μαθητές, σπουδαστές, αλλά και κάθε άνθρωπος που ενδιαφέρεται για την επιτυχημένη εκφορά του λόγου του, είναι επιβεβλημένο να διδαχθεί τη σωστή τοποθέτηση της φωνής με στήριξη της αναπνοής, αν θέλει να αποφύγει παθήσεις που δημιουργούνται από κακή χρήση της φωνής.
Η υγεία, η ποιότητα και η σωστή χρήση της φωνής για τους λεγόμενους επαγγελματίες χρήστες φωνής είναι ζωτικής σημασίας. Άμεση προτεραιότητά τους είναι η πρόληψη ή η θεραπεία των φωνητικών διαταραχών, καθώς αναπόφευκτα ταλαιπωρούνται περισσότερο από διάφορες φωνητικές διαταραχές.
Το πλέον σύνηθες σύμπτωμα στην κατηρογία των εκπαιδευτικών είναι η κόπωση της φωνής που προκαλείται από την πίεση του αέρα και έχει ως αποτέλεσμα η μία χορδή να πιέζει την άλλη. Επίσης, οι απόπειρες καθαρισμού του λαιμού, λόγω της παρουσίας υπερβολικής βλέννας, ή λόγω συνήθειας, προκαλεί τραυματισμό στις φωνητικές χορδές.

Πρακτικά μέτρα φωνητικής υγιεινής (πηγή)
  • Διατήρηση καλής γενικής κατάστασης
  • Αναπαύεστε αρκετά
  • Σε περίπτωση κρυολογήματος ή λαρυγγίτιδας συμβουλευτείτε αμέσως τον ειδικό ιατρό.
  • Ασκηθείτε
  • Διατηρείστε μια ισορροπημένη δίαιτα που να περιλαμβάνει λαχανικά, φρούτα και τροφές ολικής αλέσεως.
  • Διατηρείστε τη σωστή ενυδάτωση του σώματος, πίνοντας 7-9 ποτήρια νερό την ημέρα.
  • Αποφύγετε την ξηρασία που δημιουργεί ο κλιματισμός σε εσωτερικούς χώρους.
  • Αποφύγετε την εισπνοή μολυσμένου αέρα.
Πρακτικοί τρόποι χρήσεως φωνής (πηγή)
  • Μάθετε να χρησιμοποιείτε τη φνωή σας με όσο το δυνατό λιγότερη προσπάθεια και τάση.
  • Μην ομιλείτε για πολλή ώρα, αποφύγετε τις παρατεταμένες τηλεφωνικές συνομιλίες, δώστε χρόνο στη φωνή σας να ξεκουραστεί κατά τη διάρκεια της ομιλίας σας.
  • Αποφύγετε να μιλατε ή να τραγουδάτε συνέχεια κοντά στα όρια της φωνητικής σας κλίμακας.
  • "Προθερμάνετε" τη φωνή σας πριν το τραγούδι ή την ομιλία σε έντονο τόνο.
  • Δώστε χρόνο στη φωνή σας να ξεκουραστεί μετά
  • Αποφύγετε τις κραυγές, τις στριγκλιές, το δυνατό γέλιο καθώς και τις συνεχείς απόπειρες καθαρισμού του λαιμού.
  • Αποφύγετε την ομιλία σε θορυβώδη περιβάλλοντα.
  • Καταστείλετε το βήχα σας και προσπαθήστε να πταρνισθείτε "μαλαά" και όχι θορυβωδώς.
  • Αποφύγετε τη δημιουργία παράξενων ήχων με τη φωνή σας.
  • Μην ψιθυρίζετε. Το ψιθύρισμα είναι χειρότερο από την ομιλία.
  • Χρησιμοποιήστε σωστά την κοιλιακή ή διαφραγματική αναπνοή.
  • Αρχίστε την κάθε πρόταση ομιλία με εκπνοή.
  • Κάντε μία παύση στη μέση της πρότασης και αναπνεύστε πάλι.
  • Διατηρείστε ένα απαλό και σωστό τρόπο ομιλίας με σωστή άρθρωση.
  • Δώστε χρόνο στο πρόσωπο και τη γνάθο να χαλαρώσουν-"Πατήστε" κατάλληλα τη φνωή σας.
  • Ομιλείτε με τη σωστή ταχύτητα ομιλίας
  • Δώστε ευλυγισία στη φωνή σας.
Διαβάστε σχετικά:

Δείτε επίσης:

Το σχολείο του αύριο είναι ψηφιακό


Το υπουργείο Παιδείας παρουσιάζει σε λίγες μέρες το «ιντερνετικό σχολείο», η πιλοτική εφαρμογή του οποίου ξεκινά τον Σεπτέμβριο από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση

Αλλάζουν πλήρως όλα τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών, γράφονται καινούργια βιβλία, περικόπτεται η διδακτέα ύλη ακόμη και στο 50% σε Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο, ξεκινά η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών μονάδων, εισάγονται οι τελευταίου τύπου υποδομές WiFi (ασύρματα δίκτυα) στα σχολεία και πολλαπλασιάζονται οι ώρες διδασκαλίας ξένων γλωσσών και πληροφορικής.
Το μεταρρυθμιστικό σχέδιο για τη ριζική αλλαγή του σημερινού τύπου σχολείου, σε ένα σύγχρονο «ιντερνετικό»-»ψηφιακό σχολείο», εγκρίθηκε προ ημερών από τον ίδιο τον πρωθυπουργό κ. Γιώργο Παπανδρέου, κι ανακοινώνεται μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου, από την υπ. Παιδείας κ. Αννα Διαμαντοπούλου, την υφυπουργό Εύη Χριστοφιλοπούλου, και τον γεν. γραμματέα κ. Βασίλη Κουλαϊδή, που εργάζονται αυτή τη στιγμή για τις τελευταίες λεπτομέρειες.

Στόχοι του σχεδίου τα 8 προσόντα που θα έχουν οι αυριανοί μαθητές:
  • Τα καινούργια προγράμματα στοχεύουν στην ανάπτυξη οκτώ βασικών προσόντων:
  • Σωστή ικανότητα επικοινωνίας στη μητρική γλώσσα.
  • Ικανότητα επικοινωνίας σε ξένες γλώσσες [η αξιοποίηση τόσο ποσοτικών όσο και ποιοτικών μεθόδων αξιολόγησης (π.χ. φάκελος-portfolio μαθητή, ευρωπαϊκό portfolio γλωσσών) που λειτουργούν ανατροφοδοτικά σε σχέση με την επίτευξη μαθησιακών διδακτικών στόχων και τη βελτίωση της εκπαιδευτικής πράξης].
  • Μαθηματική ικανότητα και βασικές ικανότητες στην επιστήμη και την τεχνολογία.
  • Ψηφιακή ικανότητα.
  • Ανεπτυγμένη αντίληψη ώστε ο μαθητής να γνωρίζει μόνος του πού θα βρίσκει και πώς τη μάθηση [η δημιουργία συνθηκών που παρέχουν σε κάθε άτομο τη δυνατότητα της διά βίου μάθησης («μαθαίνω πώς να μαθαίνω», αυτοκατευθυνόμενη μάθηση, επίλυση προβλημάτων)].
  • Ικανότητα του ενεργού και υπεύθυνου πολίτη.
  • Ανάπτυξη της ικανότητας για την ανάληψη πρωτοβουλιών σε όλους τους τομείς.
  • Ανάπτυξη πολιτισμικής συνείδησης (η διατήρηση της εθνικής και πολιτισμικής μας ταυτότητας, αλλά και προετοιμασία του νέου ανθρώπου για την κοινωνία του Ευρωπαίου πολίτη).

Διαβάστε το πλήρες άρθρο εδώ

500 νέες ελληνικές λέξεις


Aνθρωποδύναμη. Προαυλισμός. Τηλεδίκη. Φοροκλίμακα. Ακόμη: Εxit poll. Βackup. Demo. Ρlacebo... Λέξεις που χρησιμοποιούνται καθημερινά στον προφορικό ή στον γραπτό λόγο θεωρούνται κατανοητές από τους περισσοτέρους, πλην όμως βρίσκονται ακόμη στην... παρανομία. Με άλλα λόγια, δεν είναι ενταγμένες στα μεγάλα λεξικά της ελληνικής γλώσσας ώστε να λάβουν τη σφραγίδα της εγκυρότητας. Οσον αφορά μάλιστα τις ξένες λέξεις των οποίων η χρήση είναι συχνότατη στην καθομιλουμένη, κινούνται και εδραιώνονται ανεξέλεγκτα, παρά τις προτάσεις των γλωσσολόγων για την απόδοσή τους στην ελληνική. Αυτές τις δύο μεγάλες κατηγορίες, τους ελληνικούς νεολογισμούς και τους ξενόγλωσσους, έβαλε κάτω από το μικροσκόπιο το Κέντρο Ερεύνης Επιστημονικών Ορων και Νεολογισμών της Ακαδημίας Αθηνών. Η διαδικασία ήταν η εξής: καταγραφή, μελέτη και τώρα η πρόταση δημοσιευμένη σε έναν τόμο, το «Δελτίο Επιστημονικής Ορολογίας και Νεολογισμών».

διαβάστε το πλήρες άρθρο εδώ

1η Σχολική Ποδηλατοδρομία Δήμου Θεσσαλονίκης

Πανελλαδικές Εξετάσεις 2010

Δελτίο Τύπου 

Ενημέρωση για τους υποψήφιους για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2010 των Γενικών Λυκείων και Επαγγελματικών Λυκείων, για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση 

Τα παχύτερα αγόρια είναι πιθανότερο να μπουν αργότερα στην εφηβεία, ενώ τα παχύτερα κορίτσια νωρίτερα


Τα υπέρβαρα αγόρια είναι πιο πιθανό να εμφανίσουν καθυστερημένη έναρξη της εφηβείας σε σχέση με τα λεπτότερα, ενώ στα κορίτσια συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο, δηλαδή τα πιο παχουλά κορίτσια έχουν αυξημένες πιθανότητες να μπουν στην εφηβεία νωρίτερα, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.

Ημερίδα για το Σύνδρομο Asperger στη Λάρισα

Κυριακές στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού...

Ένα βυζαντινό παραμύθι μέσα στο Μουσείο για γονείς και παιδιά από 9 έως 12 ετών
«Καλλίμαχος και Χρυσορρόη»
Δραματοποίηση ενός βυζαντινού παραμυθιού με παιχνίδι και θέατρο. Με τις Μάρθα Κατσαρίδου, εκπαιδευτικό- εμψυχώτρια θεάτρου και Άννα Μπεζιργιάννη, εκπαιδευτικό.
Κυριακή 21 Φεβρουαρίου 11:00-13:00

Ο αριθμός των θέσεων είναι περιορισμένος. Δηλώσεις συμμετοχής στο τηλ. 2310 868570, Δευτέρα –Παρασκευή, 09:00-14:00, κ. Χωτίδου.

ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΑΜΕΑ Δ. ΠΟΛΙΧΝΗΣ - ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2010

Το Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης ΑμεΑ του Δήμου Πολίχνης στεγάζεται στο νέο εξοπλισμένο χώρο που δημιουργήθηκε επί των οδών Παπάγου με Δωδεκανήσου στην Πολίχνη.

ΩΡΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ: Δευτέρα- Τρίτη – Τετάρτη -Παρασκευή:7:30 έως 15:00, Πέμπτη : 12:30 – 20:00

ΣΤΟΧΟΙ
Βασικός σκοπός αυτής της Υπηρεσίας του Δήμου Πολίχνης είναι η προσέγγιση και η κάλυψη των αναγκών των Ατόμων με Αναπηρία καθώς επίσης και η ένταξή τους στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο.

Συγκεκριμένοι στόχοι:
1. Δημιουργική απασχόληση
2. Εκμάθηση κοινωνικών δεξιοτήτων
3. Ενίσχυση γνωστικών, κινητικών και αισθητηριακών λειτουργιών
4. Κοινωνικοποίηση και Κοινωνική ενσωμάτωση
5. Ευαισθητοποίηση της κοινότητας για τα Άτομα με Αναπηρία
6. Ψυχαγωγία

Θεσσαλονίκη : Από το κακό στο χειρότερο.


Μαθητές στοιβαγμένοι σε υπόγεια, κοντέινερ, προκάτ αίθουσες, καθώς και σε τάξεις χωρισμένες με γυψοσανίδες διαμορφώνουν το τριτοκοσμικό σκηνικό σε σχολεία του δήμου Ευόσμου.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στο 70% των διδακτηρίων χρησιμοποιούνται υπόγεια για το μάθημα, ενώ ελλοχεύει ο κίνδυνος της διπλοβάρδιας για την επόμενη σχολική χρονιά. Για «υποσχέσεις», «αναβολές», «δικαιολογίες» κάνουν λόγο αγανακτισμένοι οι γονείς, οι οποίοι βγαίνουν στους δρόμους στις 8 Μαρτίου.

Παρουσίαση του Δικτύου Σχολικής Καινοτομίας

Σε οκτώ πόλεις της Περιφέρειας οργανώνονται Ενημερωτικές Συναντήσεις για την παρουσίαση του Δικτύου Σχολικής Καινοτομίας (http://schoolnet.protovoulia.org/) στην τοπική εκπαιδευτική κοινότητα. Βασικός στόχος των συναντήσεων είναι η ενίσχυση του διαλόγου για τη δημιουργικότητα και την καινοτομία στην εκπαίδευση και η διεύρυνση της δικτύωσης ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς και σχολεία.

«Φλόγα»: στείλτε ένα...μήνυμα αγάπης

«Τα παιδιά έχουν δικαίωμα στη σωστή ιατρική, ψυχική και κοινωνική φροντίδα»: με αυτό το σύνθημα ο Σύλλογος Γονιών Παιδιών με Νεοπλασματική Ασθένεια «Φλόγα» ξεκινά από αύριο εκστρατεία συγκέντρωσης χρημάτων για τις ανάγκες των παιδιών που νοσούν από καρκίνο.
Οι πολίτες που επιθυμούν μπορούν να ενισχύσουν το έργο της «Φλόγας» στέλνοντας μήνυμα από το κινητό τους στο αριθμό 19059 (χρέωση 1,19ευρώ), από αύριο έως και τις 24 Φεβρουαρίου. Πρόκειται για ένα…μήνυμα αγάπης και αλληλεγγύης προς εκείνα τα παιδιά που έχουν «χτυπηθεί» από το καρκίνο και χρειάζονται οικονομική στήριξη, ιατρική και ψυχολογική φροντίδα αλλά και προς τις οικογένειες τους.
Πηγή : Τα ΝΕΑ, 16/2/2010. Για να διαβάσετε το άρθρο, διαβάστε εδώ

Όταν οι γονείς βλάπτουν...


«Μα εγώ τα κάνω όλα για να μη λείψει τίποτα από το παιδί μου», λένε πολλοί γονείς βρίσκοντας άλλοθι για τα εξαντλητικά εργασιακά ωράρια που ακολουθούν ή προσπαθώντας να δικαιολογήσουν για ποιο λόγο ανέχονται στην εργασία τους καταστάσεις και συνθήκες που μόνο ευχάριστες δεν είναι. «Θέλω το παιδί μου να τα έχει όλα», απαντούν και δεν διστάζουν να περάσουν βράδια και Σαββατοκύριακα στα γραφεία, ευελπιστώντας ότι έτσι θα διασφαλίσουν περισσότερα χρήματα και θα μπορέσουν να προσφέρουν μεγαλύτερο μέρος του καταναλωτικού παραδείσου στους συνεχιστές των γονιδίων τους. Μπορεί να επιστρέφουν στο σπίτι ψυχικά και σωματικά κουρέλια, έτοιμα να εκραγούν στην πρώτη αφορμή, αλλά το κάνουν για «καλό σκοπό».