Τρίτη 15 Οκτωβρίου 2013

Συμβουλές εκπαίδευσης τυφλού παιδιού

Συμβουλές για την ανάπτυξη των ικανοτήτων του τυφλού παιδιού, ώστε να κατακτήσει το δικαίωμα συμμετοχής του στη ζωή, το συντομότερο δυνατόν και να αποκτήσει, μεγαλώνοντας, την ανεξαρτησία του.

(Πληροφορίες από ενημερωτικό φυλλάδιο του Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών, ΚΕΑΤ για την ανάπτυξη των ικανοτήτων του τυφλού παιδιού.)
  • Μάθετέ του να περπατάει μόνο του, στην ίδια ηλικία που περπατά ένα παιδί με κανονική όραση.
  • Γνωρίστε του σταδιακά τους χώρους του σπιτιού και μάθετέ του να κινείται μέσα σε αυτό με άνεση. Εξασκήστε το να διακρίνει με την αφή, τις υφές των αντικειμένων (υφάσματα, χαρτιά κλπ), τα μεγέθη και το βάρος. Ευαισθητοποιήστε την ακοή του ώστε να αναγνωρίζει τους ήχους πχ φωνές ζώων, πουλιών, ήχους πόλης, υπαίθρου κτλ

Κανόνες Συναναστροφής με Τυφλά Άτομα

Μερικές φορές η συνάντησή μας με κάποιο άτομο με προβλήματα όρασης συνοδεύεται από αμηχανία και διστακτικότητα, όχι επειδή δεν έχουμε διάθεση να συναναστραφούμε μαζί του, αλλά κυρίως γιατί δεν γνωρίζουμε πώς μπορούμε να το προσεγγίσουμε. Τα πράγματα είναι αρκετά απλά….
  • Μην του συμπεριφέρεστε σαν να είναι ανήμπορος ή μικρό παιδί. Μιλήστε στο ίδιο και όχι στον συνοδό του, χωρίς να αλλάζετε την φωνή σας και να χρησιμοποιείτε πολύ απλές λέξεις.
  • Μην αποφεύγετε τις λέξεις που έχουν σχέση με την όραση. Χρησιμοποιήστε κανονικά τα «βλέπω», «κοιτάζω», «παρατηρώ». Τις ίδιες λέξεις χρησιμοποιούν και τα άτομα με προβλήματα όρασης. Απλά οι λέξεις έχουν διαφορετική σημασία. Βλέπω μπορεί να σημαίνει αγγίζω με τα χέρια.

Και δρόμο παίρνει, δρόμο αφήνει...

ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΚΟΙ ΗΡΩΕΣ ΚΑΙ ΗΡΩΙΔΕΣ ΣΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΩΡΙΜΟΤΗΤΑ

Τα λαϊκά παραμύθια, ιδίως εκείνα που ονομάζονται μαγικά, είναι ταξίδια. Όχι μόνο επειδή ταξιδεύουν μεγάλους και μικρούς , σ’ έναν χρόνο άχρονο, στο «μια φορά κι έναν καιρό» και σε χώρες μυθικές της φαντασίας, και όχι μόνο γιατί και τα ίδια ταξιδεύουν από στόμα σε στόμα κι από τόπο σε τόπο, από την αρχαιότητα κιόλας, χωρίς να γνωρίζουν σύνορα. Είναι ταξίδια και επειδή αφηγούνται τα ίδια μία διαδρομή, μια περιπλάνηση: αυτή των ηρώων και των ηρωίδων τους.

Εκπομπή "Χτύπα ξύλο"

Μια ιδιαίτερα όμορφη, προσεγμένη και πολύτιμη για κάθε γονιό εκπομπή είναι το "Χτύπα ξύλο" που παίζει στον Skai κάθε Κυριακή απόγευμα. Με απλό και σύντομο τρόπο δίνονται πρακτικές, οικονομικές και πάνω από όλα εφικτές λύσεις σε κάθε είδους προκλήσεις που μπορεί να συναντούν οι γονείς των βρεφών και των μικρών παιδιών στο θέμα της ασφάλειας και της ευημερίας τους. Αν έχετε χάσει κάποια επεισόδια ή δεν σας βολεύει η ώρα προβολής, αξίζει να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα της εκπομπής ή  το κανάλι του skai στο youtube προκειμένου να δείτε τα βίντεο σε επανάληψη. Για να είμαστε έτοιμοι για όλα.

Εφηβεία: Τι κάνουμε όταν το παιδί ντύνεται εκκεντρικά;

Οι περισσότεροι έφηβοι προσπαθούν να βρουν την ταυτότητά τους φορώντας ρούχα και χτενίζοντας τα μαλλιά τους με τρόπο που να είναι αρεστός στους φίλους τους. Για γυρίστε λίγο πίσω: Και εμείς που σήμερα είμαστε γονείς, το ίδιο ή περίπου το ίδιο δεν κάναμε όταν ήμασταν στην ηλικία τους;

Πράσινη παιδική χαρά στη Γκάνα αποθηκεύει την ενέργεια των παιδιών και τη μετατρέπει σε φως

Μια επαναστατική ιδέα τέθηκε σε λειτουργία σε παιδικές χαρές απομακρυσμένων και φτωχών χωριών στην Αφρική, αλλάζοντας προς το καλύτερο τις συνθήκες ζωής των παιδιών.

Πρόκειται για τις πράσινες παιδικές χαρές που εγκατέστησε η Μη Κυβερνητική Οργάνωση Empower Playgrounds, ένα πρωτοποριακό σύστημα για την παραγωγή καθαρής ενέργειας.

Εργαζόμενη μητέρα: Ο ρόλος της στην οικογένεια

 Οι εποχές που η γυναίκα καθόταν σπίτι, μαγείρευε, καθάριζε και πρόσεχε τα παιδιά έχουν παρέλθει προ πολλού. Η σημερινή μητέρα έχει έναν διπλό και αρκετά δύσκολο ρόλο να υποστηρίξει, αυτόν την εργαζόμενης επιτυχημένης γυναίκας και εκείνον της… μητέρας. Πώς όμως μπορεί να ανταποκριθεί σωστά στις απαιτήσεις της δουλειάς και της οικογένειάς της; Ποια λάθη θα πρέπει να αποφύγει και πώς θα καταφέρει να συνδυάσει επιτυχώς τους δύο αυτούς ρόλους στη ζωή της; 

Ψυχαγωγία στη Βιβλιοθήκη

Οι βιβλιοθήκες δεν είναι μόνο χώροι μελέτης ή ανάγνωσης ή δανεισμού βιβλίων. Είναι και χώροι ανταλλαγής ιδεών, και ενημέρωσης για όσα συμβαίνουν στην κοινωνία γενικότερα, στην πολιτιστική ζωή ειδικότερα.

Ονειρεύονται χωρίς εικόνες όσοι δεν βλέπουν

Πριν από λίγο καιρό δημοσιεύθηκε μια μελέτη που έδειξε ότι πολλοί άνθρωποι, ιδίως όσοι μεγάλωσαν τις εποχές πριν από την έγχρωμη τηλεόραση, βλέπουν κυρίως μαυρόασπρα όνειρα. Η παρατήρηση αυτή, όμως, γέννησε ένα άλλο ερώτημα: το αν οι άνθρωποι οι οποίοι δεν βλέπουν εικόνες την ημέρα, μπορούν να τις δουν όταν κλείσουν τα μάτια τους το βράδυ. 

Περπάτημα στο σχολείο: τέσσερις λόγοι για τους οποίους επωφελούνται τα παιδιά

Πολλά παιδιά στην Ελλάδα κάθε μέρα ταξιδεύουν πολλά χιλιόμετρα για να φτάσουν κατάκοπα στο σχολείο που επέλεξαν για λογαριασμό τους οι γονείς τους.

Πολλοί μαθητές ξυπνούν από τα άγρια χαράματα για να καταφέρουν να φτάσουν στην ώρα τους στην τάξη με πούλμαν ή με το αυτοκίνητο του “μπαμπά”.

Τα Lego και η δημιουργικότητα

To 2012 τα Lego γιόρτασαν τα ογδοηκοστά γενέθλιά τους. Εφευρέθηκαν -όπως αφηγείται πολύ ωραία το ακόλουθο κινούμενο σχέδιο- από έναν Δανέζο ξυλουργό, τον Ole Kirk Christiansen, που λόγω οικονομικής δυσχέρειας άλλαξε το επάγγελμα του σε κατασκευαστή ξύλινων παιχνιδιών και περίμενε 17 χρόνια για να φτάσει η εταιρεία του στη μαζική παραγωγή.

Πρέπει τα σχολεία να ανησυχούν για την κοινωνική δικτύωση;

Η άνοδος των sites κοινωνικής δικτύωσης κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών έχει φέρει αρκετά σχολεία σε δύσκολη θέση. Ενώ κάποια σχολεία έχουν λάβει την απόφαση να μπλοκάρουν ιστοσελίδες όπως το Facebook, αυτό δεν αποτρέπει τους μαθητές από την πρόσβαση στο δικό τους χρόνο και κατ' επέκταση τα προβλήματα να διαχέονται στην τάξη. Ως μέρος της πρόληψης είναι ζωτικής σημασίας ότι τα σχολεία οφείλουν να αφιερώνουν χρόνο στους μαθητές για το πώς να παραμένουν ασφαλείς στο διαδίκτυο και τη σημασία της διατήρησης ορισμένων πληροφοριών ιδιωτικά. Η online συμπεριφορά έχει offline συνέπειες και αρκετοί έφηβοι το αγνοούν πλήρως. Τι γίνεται όμως και με τους εκπαιδευτικούς; Ποια πολιτική οφείλουν να επιλέξουν τα σχολεία εφόσον εμπλακούν με την κοινωνική δικτύωση; Δείτε τη σχετική παρουσίαση και το αντίστοιχο διάγραμμα ροής για αναρτήσεις ή σχόλια που αφορούν σχολείο το οποίο "κοινωνικοποιείται" στο Διαδίκτυο.

Πανελλαδικές: Μηδενισμός γραπτού σε περίπτωση εντοπισμού κινητού

Το κινητό τηλέφωνο που θα φέρει μαθητής υποψήφιος στις πανελλαδικές εξετάσεις θα σημαίνει και μηδενισμός του γραπτού του. Αυτό αποφάσισε το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών απορρίπτοντας αίτηση γονέων μαθητή, του οποίου το κινητό χτύπησε κατά τη διάρκεια γραπτών εξετάσεων , το οποίο απενεργοποίησε στην συνέχεια και το παρέδωσε στις επιτηρήτριες.